משלוחים חינם לכל הארץ

מדוע יהלום זקוק לתעודה?

קיימים היום בשוק יהלומים מתועדים, קרי יהלומים בעלי תעודה ממכון גמולוגי, וקיימים יהלומים לא מתועדים. מטרת מאמר זה היא להבהיר את ההבדלים בין התעודות השונות, ולסבר את האוזן באשר לסיבה בגינה יהלום זקוק לתעודה.

המשמעות של תעודה גמולוגית 

גמולוגיה היא תורת האבנים (גם=אבן, לוגיה= תורה). מכון גמולוגי הוא מכון שבו יושבים אנשי מקצוע שלמדו במשך חודשים עד שנים כיצד לזהות ביהלום את הפרמטרים השונים המאפיינים ומייחדים אותו, עליהם הוסבר בפירוט במאמר אודות צבע היהלום. תעודה גמולוגית תתעד באופן מדויק את המשקל, הניקיון והצבע של היהלום לצד פרמטריים נוספים כמו עבודה, סימטריה, פלורוסנטיות ואפילו דברים טכניים ביותר (כגון גודל הלוח, הזווית של הכתר וכד’).

יתרונות וחסרונות של תעודה גמולוגית

יתרונות:

חסרונות:

ההבדל בין המכונים השונים

ראשית, יש חנויות שמספקות תעודה פנימית הנושאת את סמל החנות. שימו לב! זו אינה תעודה של מכון גמולוגי מוסמך, ולכן היא אינה שוות ערך לתעודה של מכון גמולוגי מוסמך. הדבר דומה למבקר סרטי קולנוע המהלל סרט, לעומת מועמדות/זכייה באוסקר.

המכונים הגמולוגיים העיקריים הם: GIA, HRD, IGI, EGL. המכון האמין והמדויק ביותר בשוק הינו GIA, והתעודה שלו נחשבת לטובה מכולן. 

לסיכום

כאשר קונים ממקור אמין, ניתן לקנות גם יהלום ללא תעודה, בטח ובטח כשמדובר בשיקולי תקציב.
אם החלטתם כי אתם מעוניינים בתעודה גמולוגית, חפשו את המכון שנחשב המחמיר ביותר בשוק (נכון לכתיבת שורות אלה מדובר ב-GIA אשר מוערך בשוק היהלומים עקב מתן תוצאות עקביות ואמינות), ובדקו היטב מי הוא אותו מכון שבחרתם לפנות אליו.